Re: A92:Search for

[Prev][Next][Index][Thread]

Re: A92:Search for

Hi.
I'm a beginner also, so if it exists a better way to do this let me know...

Well, if you want to do an INPUT it's quite simple but it depends on what
you want to do with the information you will received.
If you want someone to input his name. You need to get each letter of his
name, and to store it in a variable.
( knowing that a caracter is coded on 1 byte ).
So for our example of the name you would have to do this:

lea name(PC),a0                            <== You load the adress of the
variable where the name will be stored.
                                                                   ( I don't
know if it's necessary to clean it, if you use it several times)
clr.l (a0)
boucle:
jsr flib::idle_loop                            <== You wait for a key to be
pressed. The code of the key is stored in D0
cmp.w #13,d0                                <== Is it ENTER who is pressed ?
beq fin                                            <== If it is, leave
move.b d0,(a1)+                            <== You put the code in the
variable NAME and you increase A1 of 1 Byte
                                                                 to get the
following caracter.
bra boucle
fin:

name dc.l 0                                        <== The variable where
you'll store your name. With this variable you
                                                                    store 4
caracters. ( because 1 Longword = 4 bytes ).
That's all. If you need some help you can write me.

Salut.
Je suis aussi un debutant en ASM, donc si il existe une meilleure maniere
pour proceder dites le moi.
Si tu veux faire un INPUT c'est assez simple mais ca depend de ce que tu
veux faire de l'information que tu auras recue.
Si tu veux que qq'un tape son nom, tu dois recevoir chaque lettre de son
nom, et l'enregistrer dans une variable ( en sachant que 1 caractere est
code sur 1 Byte).
Donc, pour cet example il faudrait faire :

lea name(PC),a0                            <== Tu charges l'adresse de la
variable ou tu vas enregister le nom.
                                                                   ( Je ne
sais pas s'il est necessaire de la nettoyer si on l'utilise

plusieurs fois).
clr.l (a0)
boucle:
jsr flib::idle_loop                            <== Tu attends qu'on presse
une touche. Le code est sauve dans  D0.
cmp.w #13,d0                                <== Est-ce que c'est ENTER ?
beq fin                                            <== si oui, on quitte.
move.b d0,(a1)+                            <== Tu mets le code dans NAME et
tu augmente A1 de 1 Byte
                                                                 pour passer
au caractere suivant.
bra boucle
fin:

name dc.l 0                                        <== La variable ou tu
enregistres le nom. Avec cette var tu peux sauver
                                                                    un nom
de 4 caracteres (car 1 Longword = 4 bytes ).

C'est tout. Si tu as besoin de plus d'explications ecris moi.

VIVES Fabien
vives@NOSPAMwanadoo.fr
( Enlevez NOSPAM pour me repondre )
( Get NOSPAM off to answer me )..